• Gratis fragtved køb over 1.000 kr.
  • Hurtig leveringmed PostNord
  • KundeserviceHverdage kl. 8-15
Varegrupper
Producenter

Universitetsundervisning i det

Læring, dannelse, marked

SKU: 2607
Før pris: 158,40 DKK inkl. moms
126,40 DKK inkl. moms

Hvad karakteriserer universitetsundervisningen? Er fokus på læring og didaktisk tilrettelagt læringspraksis foreneligt med universitetets pædagogik og ’essens’? Er det muligt at bevare universitetets centrale kultur- og dannelsespolitiske position i samfundet, når både undervisning og forskning bliver strategisk og markedsorienteret? Og er sådanne spørgsmål i virkeligheden udtryk for unødvendige eller måske endog falske dikotomier?

Universitetspædagogik er helt centralt for det 21. århundredes universitet af læringsteoretiske, dannelsespolitiske og økonomiske grunde. Universiteternes afhængighed af de studerendes gennemførselshastighed og tilfredshed bliver stadigt større. Nye læringsformer introduceres på universitetet, og universitetets rolle som dannelses- og samfundsinstitution forandres. Universitetsundervisningen er den centrale arena for disse udviklingstendenser.

»Universitetsundervisning i det 21. århundrede« præsenterer en analytisk, kritisk og polemisk debat om universitetsundervisningens vilkår og muligheder. Den henvender sig bredt til læringsforskere, undervisere, studerende og personer med almen interesse for debatten om overgangen til det globaliserede markedsuniversitet.

Læs mere

Mere information

Attribut navn Attribut værdi
Forfatter Jakob Egholm Feldt & Nina Bonderup Dohn (red.)
Undertitel Læring, dannelse, marked
ISBN 978-87-7674-607-0
Serie University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences, vol.430
Indbinding Hæftet
Sider 186
Illustrationsgrad Illustreret
Sprog Dansk