• Gratis fragtved køb over 1.000 kr.
  • Hurtig leveringmed PostNord
  • KundeserviceHverdage kl. 8-15
SKU: 3408
240,00 DKK inkl. moms

Medier er noget. Medier gør noget. Medier betyder noget. Men hver gang, vi spørger, hvad medier er, hvad de gør, og hvad de betyder, får vi mere end ét svar. Medievidenskab er nemlig et fagfelt, der flytter sig i takt med mediernes ændrede rolle i samfundet.

Ud fra 11 perspektiver udfolder denne bogs forfattere medievidenskabens metoder og teorier. Det sker gennem tre centrale temaer: brugerne, teksterne og producenterne. Alle kapitler indeholder cases, der sammen med de anvendte metoder og teorier gør dig klogere på verden, som den formes gennem medierne.

Bogens forfattere har alle tilknytning til forskningsgruppen Netværksmedier i Samfundet ved Syddansk Universitet. Forfatterne dækker en bred vifte af medievidenskabelig forskning og komplementerer således hinanden, når det kommer til teoretiske og metodiske perspektiver på medietekster, mediebrugere og medieproducenter.


Medievidenskab - metoder og teorierKlik her for at læse indholdsfortegnelsen.


Læs mere

Mere information

Attribut navn Attribut værdi
Forfatter Redigeret af Anette Grønning, Thomas Enemark Lundtofte og Bo Kampmann Walther
ISBN 978-87-408-3408-6
Serie University of Southern Denmark Media Studies vol. 1
Indbinding Hæftet
Sider 224
Illustrationsgrad Illustreret
Sprog Dansk